20 минутна HIIT за удължаване на живота (+ ВИДЕО)

Освен да изглеждаме по-добре и да повишим самочувствието си, тренировките ни помагат и да поддържаме много добро здраве. Благоприятстват доброто настроение и ни зареждат с повече енергия.  


Спортът и активният начин на живот са свързани с редица ползи както за физическото, така и за психическото ни здраве.

Укрепват дейността на сърцето и намаляват риска от инфаркт. Нормализират кръвното налягане. Подобряват притока на кислород и кръв в организма. Намаляват инсулиновата резистентност. Ускоряват метаболизма и стимулират хормона на растежа. Подобряват мозъчната активност и забавят признаците на стареене.

Скорошни проучвания установяват, че когато говорим за удължаване на живота и забавяне процесите на стареене най-доброто средство са високо интензивните интервални тренировки (HIIT).

При високо интензивните тренировки се редуват интервали от упражнения с висок и нисък интензитет и кратки периоди на почивки.

Именно начинът им на изпълнение кара тялото да изпитва лек краткосрочен стрес. А този стрес активира гените ни за дълголетие и намалява вероятността от ранна смърт.

Друго предимство на този вид упражнения е, че са изключително подходящи за хора, които разполагат с много малко време за физическа активност. Изпълняват се не повече от 3-4 пъти седмично, като продължителността на една тренировка обикновено е 20-40 минути.

Могат да се изпълняват навсякъде – вкъщи, на вън, в залата.  
Не се изисква особена екипировка. А упражненията са разнообразни и динамични.

Поради високата си интензивност са доста уморителни, особено за начинаещи.
Поради тази причина, специалистите препоръчват не повече от 1 тренировка седмично
за начинаещи и до 3-4 за напреднали.

Упражненията са комплексни и разнообразни, при тях не се работи изолирано за една или две мускулни групи. Това кара тялото да заработи като едно цяло, прави мускулните функционални и заздравява връзката между тях.  Това, от своя страна, допринася и за по-бързото топене на мазнините.

HIIT са идеалното решение, когато търсите бързи резултати за кратък период от време.
Ефективни са за:

  • бързо отслабване;
  • подобряване на издръжливостта;
  • изгарят около 400 калории само за 30 минути;
  • изгарят калории дълго след приключване на тренировката;
  • задържат мускулна маса, докато горят мазнини;
  • развиват едновременно сила и издръжливост.


Представяме ви 20 минутна HIIT за цяло тяло от Симона Димитрова, които да включите в тренировъчния си режим, за да удължите живота си.

 Упражненията, които ще видите във видеото изпълнявам 30 сек с 10 сек почивка между тях. Правя 2-3 кръга след което продължавам с 30 мин леко кардио и задължително завършвам тренировките си със стречинг.


 

 

Photo by Li Sun from Pexels