6 невероятни ползи от ореховото масло

Ореховото масло е вкусно и богато на полезни хранителни вещества.

Съдържанието му на ненаситени мастни киселини, елаготанини и други полифенолни съединения, които действат като антиоксиданти имат редица ползи за здравето.

Вижте кои са 6те ползи от ореховото масло.

 

1. Може да подобри здравето на кожата

Ореховото масло съдържа хранителните вещества, които са жизненоважни за здравето на кожата.

Богато на ненаситени мастни киселини, включително омега-3 ALA и омега-6 LA, ореховото масло може да насърчи доброто здраве на кожата.

Омега-3 могат да стимулират растежа на кожата, да се борят с възпалителните кожни заболявания и да насърчават зарастването на рани.

Всъщност само една супена лъжица (13,6 грама) орехово масло съдържа повече от 8 грама омега-3 мастна киселина, което е над 5 пъти диетичния референтен прием (DRI).

 

2. Може да намали възпалението

Добавянето на орехово масло към диетата може да се бори с хроничното възпаление, свързано със сърдечни заболявания, някои видове рак и други здравословни проблеми.

Благодарение на съдържанието си на ALA, орехово масло може да намали производството на възпалителни протеини в тялото.

Също така, орехите са богати на полифеноли, които могат да имат противовъзпалителни свойства и да действат като антиоксиданти, които се борят с увреждането на клетките, причинено от свободните радикали.

Необходими са обаче повече изследвания за противовъзпалителните ефекти на ореховото масло.

 

3. Помага за понижаване на кръвното налягане

Ореховото масло може да помогне за понижаване на високото кръвно налягане, един от основните рискови фактори за сърдечни заболявания.

Поради високите нива на ALA, LA и полифеноли се смята, че ореховото масло, подобно на диетата с цели орехи може да помогне за понижаване на кръвното налягане.

Проучване при хора с наднормено тегло или затлъстяване и умерено високи нива на холестерол установява, че консумацията на орехово масло значително подобрява функцията на кръвоносните съдове, което от своя страна може да помогне за понижаване на кръвното налягане.

Необходими са обаче повече проучвания за потенциалните ефекти на ореховото масло върху кръвното налягане.

 

4. Подобрява контрола на кръвната захар

Консумирането на орехово масло може да подобри лошия контрол на кръвната захар, свързан с диабет тип 2.

Проучване установява, че при хора с диабет тип 2 консумацията на 1 супена лъжица орехово масло дневно в продължение на 3 месеца значително понижава нивата на кръвната захар на гладно и нивата на гликиран хемоглобин HbА1с - който измерва дългосрочните стойности на кръвна захар, в сравнение с изходните нива.

Благоприятното въздействие на ореховото масло върху контрола на кръвната захар може да се дължи на високата му концентрация на антиоксиданти, които могат да помогнат в борбата с оксидативния стрес, свързан с високите нива на кръвната захар.

Консумацията на храни, които понижават кръвната захар, могат да помогнат и за предотвратяване на усложнения, свързани с диабета, като увреждания на очите и бъбреците, сърдечни заболявания и инсулт.

 

5. Подобрява нивата на холестерола

Консумирането на орехово масло може да доведе до по-ниски нива на триглицеридите и общия и LDL (лошия) холестерол, което може да намали риска от сърдечни заболявания.

Проучване установява, че хората с високи нива на триглицериди, които ежедневно приемат капсула, съдържаща 3 грама орехово масло в продължение на 45 дни, имат значителен спад на нивата на триглицериди в кръвта.

Смята се, че ефектите се дължат на високите нива на омега-3 мастните киселини и антиоксидантните съединения в ореховото масло.

 

6. Може да има противоракови ефекти

Някои съединения в ореховото масло могат да помогнат за предотвратяване прогресирането на някои видове рак.

Смята се, че съединенията наречени уролитини могат да помогнат за регулиране на нивата на простатно специфичен антиген (PSA) - рисков фактор за рак на простатата - и да предизвикат смърт на раковите клетки.

Консумирането на орехи е свързано също и с по-нисък риск от рак на гърдата и рак на дебелото черво.

Необходими са обаче по-обширни изследвания, насочени към ефектите на ореховото масло върху хората, преди да се направят изводи за тези ефекти.

 

За да извлечете ползи от ореховото масло, можете да го добавите като дресинг към салатата или към други студени ястия.
Използването му обаче не се препоръчва за готвене при висока температура, тъй като обработката и топлината могат да унищожат някои от хранителните вещества, а също и да доведат до горчив вкус.  
Освен това изберете орехово масло което е студено пресовано и нерафинирано. Така си гарантирате най-високо качество!

 

Опитайте новото 100% чисто орехово масло Woods Foods. От специална селекция био орехови ядки!

Ореховото масло на WOODS FOODS се приготвя изключително прецизно, посредством студено пресоване. Филтрацията е естествена и по време на процеса не се
добавят химикали. Така всички полезни свойства, които има ореховата ядка, се запазват и се извличат в маслото.

Възползвайте се от ползите за здравето, които предлага!

 

 

 

Photo by Mockup Graphics on Unsplash